CPM - šta je to? Kako se CPM koristi u oglašavanju?

Sadržaj:

CPM - šta je to? Kako se CPM koristi u oglašavanju?
CPM - šta je to? Kako se CPM koristi u oglašavanju?
Anonim

Prilikom organizacije medijske ili kontekstualne reklamne kampanje na webu, svaki oglašivač izračunava svoj približni budžet. Za kupca reklamne kampanje važno je vidjeti kako se raspodjeljuju sredstva za njenu realizaciju, da li se novac troši namjenski i koliko se efektivno koristi. Proračun efektivnosti reklamnog proizvoda u medijskom planiranju zasniva se na nekoliko indikatora, od kojih je jedan CPM indeks. Šta je ovaj indikator, kako ga koristiti - saznat ćemo u nastavku.

cpm je
cpm je

CPM - zašto vam treba

Šta je CPM u oglašavanju poznato je još od prošlog stoljeća. Modul je korišten u svim reklamnim kampanjama koje su se odvijale u medijima. Izdavačke kuće, televizijski i radio kanali još uvijek koriste ovaj indikator za izračunavanje troškova oglašavanja. CPM se koristi kada je u pitanju cijena jednog prikaza oglasa ne pojedinačnim primaocima, već hiljadu potencijalnih kupaca. Istovremeno, ovaj termin je uveden u opticaj. Vlasnici reklamnih sajtova mogli su da rade samo sa svojom tiražom i tematskim fokusom, pa je određen CPM indikator, oglašavanje je, uzimajući u obzir ovu vrednost, bilo efektivno.

CPM definicija

cpm je
cpm je

Jednostavna definicija CPM-a je cijena po tisuću. Naziv modula potiče od engleskih riječi Cost-Per-Thousand, gdje je M rimski broj koji znači 1000. Dakle, na pitanje šta je CPM, možemo odgovoriti da je to cijena za hiljadu prikaza oglasa. Što se više puta oglas pojavi na stranicama novina i časopisa, što češće zvuči na radiju ili treperi na televizijskom kanalu, taj je koeficijent veći.

CPM izračunavanje u onlajn reklamnim kampanjama

Na internetu ulogu reklame obično imaju baneri - oni vrlo dosadni pop-up prozori koje korisnici ne vole toliko i koji vlasnicima reklamnih stranica donose novac. Što je stranica popularnija, što više korisnika pregleda ovu stranicu interneta, to će kupca koštati skuplje oglašavanje na ovoj stranici.

Oglašivači su zainteresirani za najveći mogući broj korisnika koji su vidjeli dati baner. Dakle, ono što je CPM može se matematički prikazati na ovaj način:

CPM=(ukupni trošak narudžbe oglašavanja)/(planirani broj pregleda banera dnevno)1000.

Sada je jasno šta je CPM. U oglašavanju, ovo je jedan od najvažnijih pokazatelja. Oglašivač može izračunati koliko novca vlasnik stranice treba da plati da bi informacije bile prikazane hiljadu korisnika mreže.

Ova kalkulacija se može vizuelno demonstrirati na jednostavnom primjeru. Cijena postavljanja jednog banera na web stranicu portala je npr. 400$ sedmično, statistika ove web stranice pokazuje da sedmičnostranicu pregleda oko 10 hiljada korisnika. Dakle, jednostavna kalkulacija daje vrijednost:

CPM=$400/10,0001000=$4 za hiljadu pojavljivanja oglasa.

Oglašivači treba da shvate da je jednostavan prikaz banera na tematskom sajtu uglavnom informativan. Nema garancije da će svih deset hiljada ljudi koji posete stranicu definitivno kliknuti na baner. Da li posjetitelj želi slijediti link ili ne zavisi samo od atraktivnosti samog banera i informacija koje se na njemu nalaze. Svaka stranica će pružiti sve podatke od interesa za izračunavanje CPM parametra. Da je to od koristi vlasniku stranice, možete razumjeti. Ali oglašavanje, njegov kvalitet i interes za krajnjeg korisnika zadaci su samog kupca.

šta je cpm
šta je cpm

CTR pomoćni modul, metode izračuna

Za smanjenje troškova treba uzeti u obzir još jedan indikator - CTR indeks. Naziv je također došao iz engleskog jezika i u potpunosti zvuči kao klikovni postotak – pokazatelj klikovne stope. CTR pokazuje koliko je ljudi kliknulo na baner i otišlo na stranicu korisnika oglašavanja. Ovaj modul direktno zavisi od ispravnosti odabranog sajta, jer što reklama na sajtu izgleda adekvatnije i potrebnije, veća je verovatnoća da će se posetilac sajta zainteresovati za informacije i kliknuti na baner. Metoda za izračunavanje ovog indikatora izgleda ovako:

CTR=(broj korisnika koji su kliknuli na baner)/(planirani broj pregleda banera dnevno) 100%.

Na primjer, ako je od 20hiljada ljudi koji su vidjeli oglas pratili su link 800 korisnika, tada je CTR 800/20.000100=4%, što je više od minimalno dozvoljene vrijednosti.

Eksperimentalno dokazano da je minimalni CTR 3-5%. Ako je manji, onda će trošak po potencijalnom kupcu premašiti očekivani profit, a oglašavanje će se smatrati neučinkovitim.

cpm oglašavanje
cpm oglašavanje

Korišćenje indeksa

CPM se može koristiti pri odabiru uže ciljne publike. Na primjer, prilikom naručivanja postavljanja banera, platforma stranice daje oglašivaču informacije o godinama, spolu, mjestu stanovanja, hobijima svih registrovanih posjetitelja stranice. Dakle, željeni baner se pojavljuje samo za one korisnike za koje je ovaj reklamni proizvod dizajniran. Budžet reklamne kampanje troši se ekonomičnije i efikasnije.

Trebalo bi uzeti u obzir i aktivnost redovnih korisnika. Što češće isti posjetitelj vidi isti reklamni proizvod, to se češće zadužuje novac od oglašivača, ali kupac od toga ne dobiva više kupaca. Stoga bi kompetentan izračun CPM i CTR indeksa, u kombinaciji sa dubokom analizom informacija koje pruža ova reklamna platforma, trebao donijeti željeni rezultat kupcu.

Još jedna stvar koju treba uzeti u obzir na početku reklamne kampanje. Plaćanje se može izvršiti putem CPM-a ili CTR-a. Drugim riječima, kupac mora razumjeti suštinu baner oglašavanja prema CPM modulu – da to nije plaćanje za klikove korisnika, već samoza prikazivanje promotivnog proizvoda

šta je cpm u oglašavanju
šta je cpm u oglašavanju

Sumiranje

Na pitanje šta je CPM, može se odgovoriti da je ovaj parametar jedan od najvažnijih pri analizi efektivnosti reklame, a uzima se u obzir i pri izračunavanju budžeta reklamne kampanje. Također se uzima u obzir broj očekivanih kontakata potencijalnog potrošača s reklamnim informacijama i trošak postavljanja banera na nekoliko stranica sa sličnim tematskim fokusom. Uzimajući u obzir ove parametre, možete izračunati efikasnost određene reklamne platforme i uspješno savladati budžet za oglašavanje.

Preporučuje se: